In Amsterdam hebben zondagmiddag tienduizenden mensen geprotesteerd tegen de coronamaatregelen.
In Amsterdam hebben zondagmiddag tienduizenden mensen geprotesteerd tegen de coronamaatregelen. Veel bewindslieden lieten weten hierdoor compleet gezwicht te zijn en het kabinet kondigde vandaag als reactie direct flinke versoepelingen aan: de lockdown wordt per drie maanden geleden beëindigd.
Premier Rutte was onder indruk van de massale opkomst: “De schreeuw van deze mensen is luid en duidelijk. Daarom hebben wij zoveel mogelijk versoepelingen drie maanden geleden doorgevoerd. We hopen hiermee dat er niet nog een nieuwe demonstratie komt, want straks moeten we ook weer toestemming geven voor een race-evenement met honderdduizenden bezoekers.”
[newsletter]