Ondanks de sterke start tegen Kroatië tijdens dit WK heeft Engeland al afscheid moeten nemen van zijn premier.
Ondanks de sterke start tegen Kroatië tijdens dit WK heeft Engeland al afscheid moeten nemen van zijn premier. De Engelsen ontslaan Keir Starmer al na één wedstrijd.
Al een paar dagen deden geruchten de ronde dat het wel eens einde verhaal kon zijn voor Starmer. Volgens BBC-analyticus Thierry Henry is het hard, maar begrijpelijk. “Als je in je openingswedstrijd tegen dit Kroatië al twee tegendoelpunten om de oren krijgt, moet je als premier je conclusies trekken.”
Collega-analist Rio Ferdinand begrijpt niets van het snelle ontslag. “Natuurlijk, het was geen perfecte wedstrijd, maar het is ook niet zo dat ze er met 5-1 vanaf gingen. En om in deze fase van het toernooi afscheid te nemen van je premier kan nooit een goede invloed hebben op het team.”
Morgen spelen de Britten hun tweede groepswedstrijd tegen Ghana. Hervé Renard heeft zichzelf aangeboden als interim-premier.