“Weet je, het gaat mij niet zozeer om mijn eigen prestatie hier. Het gaat mij om de sport”, zegt Van Dam.
Ze had zich voorgenomen om mee te doen om de medailles, maar golfster Anne van Dam leverde in Tokio een matig optreden af. Toch kijkt ze trots terug op haar toernooi: “Ik heb voorkomen dat duizenden kinderen op golf gaan.”
“Weet je, het gaat mij niet zozeer om mijn eigen prestatie hier. Het gaat mij om de sport”, zegt Van Dam. “Als ik hier een medaille had gepakt, had ik misschien heel veel kinderen geïnspireerd om te gaan golfen. Dat is nu niet gebeurd en daar ben ik ongelofelijk dankbaar voor.”