“Ik ben de eerste!”
Een bijzondere verschijning op de Olympische Spelen. De steenrijke Deense badmintonner Viktor Axelsen bouwde zijn eigen peperdure shuttle. Hij presenteerde hem voorafgaand aan de eerste speelronde vol trots: “Ik ben de eerste!”
Niet iedereen is enthousiast over de shuttle. Sterrenkundige Lucas Ellerbroek maakt zich vooral zorgen over de uitstoot: “Dit is er nog maar één, maar stel je voor dat straks ineens iedereen met z’n eigen shuttle wil spelen.”
Volgens IOC-baas Thomas Bach is deze actie van Axelsen vooral een commerciële stunt: “Het lijkt heel bijzonder die verfijnde techniek, maar sporttechnisch schiet je er niets mee op. Probeer zo’n shuttle maar eens binnen de lijnen te laten landen.”