Het is veel atletiekliefhebbers een doorn in het oog: de sintelbaan van het atletiekstadion van Tokio wordt nog omringd door een klassiek voetbalveld.
Het is veel atletiekliefhebbers een doorn in het oog: de sintelbaan van het atletiekstadion van Tokio wordt nog omringd door een klassiek voetbalveld.
Oud-atleet Gregory Sedoc vindt het voetbalveld niet om aan te zien. “Het is niet meer van deze tijd. Het maakt zo’n stadion zó sfeerloos. Twintig jaar geleden vonden we het nog heel normaal, maar nu zie je dit soort dingen eigenlijk alleen nog in het Oostblok. Ik kan er moeilijk naar kijken.”
“Ik snap dat het ook voor de veiligheid is”, zegt Sedoc. “Zodat atletiekhooligans geen vuurwerk op de baan gooien. Maar laten we eerlijk zijn: die deden dat al nauwelijks meer.”