Mathieu van der Poel heeft besloten het Olympisch dorp in Tokio te verlaten om zich voor te bereiden op de Vuelta a España, vertelt hij op een ingelaste persconferentie.
Mathieu van der Poel heeft besloten het Olympisch dorp in Tokio te verlaten om zich voor te bereiden op de Vuelta a España, vertelt hij op een ingelaste persconferentie. “Ik heb een paar geweldige dagen gehad hier in Japan. In overleg met de ploeg heb ik echter besloten om me volledig te richten op de Vuelta”, zegt hij. Van der Poel, die tijdens de trainingsrondjes zonder handen reed en alsnog steeds won, vertrekt morgen naar Spanje.Als hem gevraagd wordt of hij van plan is om voor de eindzege te gaan in de Vuelta, verschijnt een ondeugende glimlach op z’n gezicht. “Iedereen weet dat het altijd mijn droom is geweest om de Benelux Tour te winnen. Als ik aan de start wil staan in Surhuisterveen, zal ik wat eerder moeten stoppen met de Vuelta, maar dat ga ik eerst met de ploeg bespreken. Sowieso moeten we kijken hoe dat allemaal valt te combineren met de Wielerronde van Dirksland en de Tour de Lasalle.”