De eerste dagen van het Olympische toernooi leerden ons al snel dat dit bij onze sporters overduidelijk niet het geval is.
Onze Olympische helden werden voorafgaand aan de Spelen, op een enkeling na, met voorrang gevaccineerd. Gelijk rees natuurlijk de vraag of deze sporters dan ook magnetisch zouden worden. De eerste dagen van het Olympische toernooi leerden ons al snel dat dit bij onze sporters overduidelijk niet het geval is.
“We hadden natuurlijk gehoopt dat die medailles wel aan die gevaccineerde sporters zouden blijven plakken”, aldus ervaringsdeskundige Viola Holt. “Dus dit valt dan toch wel tegen.” Holt is echter niet honderd procent zeker van de zaak: “Bij de handboogschutters twijfel ik nog. Niemand had ooit van ze gehoord en ineens hadden ze het zilver om de nek hangen. Ik oordeel niet, maar trek zelf je conclusies.”
Chef de mission Pieter van den Hoogenband is blij dat de geruchten rondom het magnetisme bij de sporters nu weggenomen zijn. Wel hoopt hij dat er nu wat meer medailles gewonnen gaan worden. “Tot nu toe lijken onze sporters vooral alle soorten edelmetaal af te stoten.”
[newsletter]