“Het werk zat er al op, het was nu alleen nog genieten”, zegt Badloe over de race waarin dubbele punten te halen waren.
Windsurfer Kiran Badloe heeft op ontspannen wijze zijn gouden medaille op de Olympische Spelen binnengehaald. In de medalrace, de traditionele dobberetappe, surfte hij met een glas bubbels in de hand naar de Champs-Élysées in Parijs.
“Het werk zat er al op, het was nu alleen nog genieten”, zegt Badloe over de race waarin dubbele punten te halen waren. Tijdens de wedstrijd nam hij al felicitaties van concurrenten in ontvangst en werden er volop grapjes gemaakt. Zo ging zijn rivaal Mattia Camboni plagerig te vroeg van start, wat de Italiaan een medaille kostte.