“Het is een ontzettend lastige keuze”, zegt coach Laurent Meeuwly.
De Nederlandse vrouwen staan in de olympische finale van de 4x400 meter estafette. Het is echter nog onzeker in welke samenstelling: 4x Femke Bol of 1x Sifan Hassan.
“Het is een ontzettend lastige keuze”, zegt coach Laurent Meeuwly. “Femke was in de halve finale zo verschrikkelijk snel op haar 400 meter. Als ze dat vier keer doet, strijd je mee om de medailles. Maar 4x400 is 1.600 meter en dat is meer iets voor één keer Sifan. Dat heeft bovendien het voordeel dat de wissels iets minder risico opleveren.”
Meeuwly wil zijn dilemma echter niet groter maken dan het is: “Uiteindelijk is het een luxeprobleem. Andere landen stellen gewoon hun vier snelste vrouwen op, die hebben geen alternatief.”
[newsletter]