Opnieuw wordt de noodklok geluid door verschillende ziekenhuisdirecteuren in het land.
Opnieuw wordt de noodklok geluid door verschillende ziekenhuisdirecteuren in het land. Zij zijn namelijk dringend op zoek zorgpersoneel voor hun zorgpersoneel.
“Waar vind ik deze mensen? Bestaan ze überhaupt nog wel?” zegt een wanhopige ziekenhuisdirecteur uit Limburg. “Mijn zorgpersoneel kampt met angst, stress en depressies. Ze moeten dringend geholpen worden, anders moeten we dadelijk de coronazorg afschalen voor zorgpersoneelzorg.”
Minister de Jonge heeft alleen aangegeven dat ziekenhuizen meer moeten samenwerken om hun oververmoeide zorgpersoneel te spreiden over het land.