De gemeente Zeewolde beslist vandaag over de komst van het datacenter van Meta, het moederbedrijf van Facebook, Instagram en WhatsApp.
De gemeente Zeewolde beslist vandaag over de komst van het datacenter van Meta, het moederbedrijf van Facebook, Instagram en WhatsApp. Er is veel kritiek over de komst van het datacenter, omdat het veel groene energie verbruikt waar al een tekort aan is en het voor de Nederlandse bevolking weinig oplevert. Zeewolde vindt echter dat je verder moet kijken: ‘Het datacenter zorgt voor veel werkgelegenheid in de Metaverse’.
“Ons levert het misschien niets op, maar dit zal onze avatars erg goed doen”, zegt wethouder Bert Bokhoven. “Straks staat hier het grootste datacenter van Europa, en worden hier nog meer windmolens gebouwd om alleen de servers van groene stroom te voorzien, maar dan doe je je VR-bril op en kun je je droombaan krijgen, een prachtig huis kopen, nieuwe mensen ontmoeten en bij een virtueel kampvuur zitten. Voor het Zeewolde van de Metaverse is dit nieuwe datacenter geweldig nieuws.”
Adslot
goudenspeld
Open link