Het gasbedrijf NAM heeft het gevoel dat door de torenhoge schadeclaims die zij krijgen als gevolg van de gasbevingen in Groningen ‘scheuren komen in de muren van ons bestaan’.
Het gasbedrijf NAM heeft het gevoel dat door de torenhoge schadeclaims die zij krijgen als gevolg van de gasbevingen in Groningen ‘scheuren komen in de muren van ons bestaan’. “De prijs die wij moeten betalen voor het welzijn van anderen vinden wij veel te hoog”, zegt een woordvoerder van het bedrijf. “We voelen ons door die enorme claims nergens echt meer veilig. De bestaanszekerheid wordt onder ons weggeslagen, en ons kantoor voelt als het ware niet meer als thuis. We kunnen geen kant op, eigenlijk. Mensonterend, dat is het. Het voelt alsof de boel elk moment in elkaar kan storten.”De indieners van de schadeclaims zeggen ‘begrip’ te hebben voor het sentiment van NAM, maar zeggen ook ‘het volste vertrouwen te hebben’ dat het allemaal wel goedkomt met het bedrijf.