Vanavond zendt de NPO nog één keer integraal de huilbui van Erben Wennemars uit.
Vanavond zendt de NPO nog één keer integraal de huilbui van Erben Wennemars uit. De 'livestream' toont de volledige uitzending van de laatste keer dat er nog gehuild kon worden om een afgelaste Elfstedentocht. De beelden uit begin 2012 roepen nostalgische gevoelens op.
Het is vooral genieten wanneer de camera inzoomt op Erben Wennemars. We zien de uitputting in de ogen van de schaatser, die 'er helemaal kapot' van is. Beelden van het publiek zijn ook fijn en tonen de saamhorigheid in de barre omstandigheden van de DWDD-studio.
De uitzending laat goed zien hoe het vroeger was toen huilen om Elfstedentochten nog door kon gaan. Vanwege de opwarming van de aarde wordt de kans steeds kleiner dat we Erben Wennemars ooit nog op tv kunnen zien huilen. Maar we blijven hopen!
Adslot
theater boek nu
Open link