Het kabinet wil elke Nederlander een miljoen geven, als de cijfers dat toelaten.
Het kabinet wil elke Nederlander een miljoen geven, als de cijfers dat toelaten.
“We zijn het allemaal volledig zat om arm te zijn”, zegt Mark Rutte. “Het wordt mooi weer, iedereen heeft zin om een week vrij te nemen, een boot te kopen en lekker met een fles Dom Pérignon in de zon te gaan zitten. Maar we moeten er in heel kleine lettertjes bij zeggen: het gaat alleen door als de begroting het toelaat.”
Op dit moment wil het kabinet elke Nederlander op 21 april rijk te maken. Mocht het onverhoopt toch niet lukken, dan kan het kabinet besluiten om de schenking uit te stellen tot 28 april. “Je moet met alles rekening houden.”