Er staat vandaag een demonstratie van rijke Nederlanders op het programma.
Er staat vandaag een demonstratie van rijke Nederlanders op het programma. Uit het hele land zijn onderweg met dure auto’s richting Den Haag voor een protest op het Malieveld vanmiddag. Zij zijn bang dat het kabinet binnenkort genoodzaakt is de belastingen voor hen te verhogen door een tekort van 10 tot 15 miljard na tegenvallers.
Op social media is te zien dat er op sommige wegen in het land grote stoeten aan Tesla’s, BMW’s en dure Audi’s achter elkaar samentrekken en zich richting de ‘hofstad’ begeven. Zo worden er in de buurt van Bloemendaal, Laren en Blaricum al meerdere files gemeld op de radio. De gemeente roept daar op niet maar op pad te gaan en eventueel ander vervoer te zoeken.
De eerste demonstranten verzamelen op het Malieveld. Egbert-Jan (53) heeft geen goed woord over voor de aanstaande maatregelen: “Nederland is afhankelijk van de elite! Zonder ons geen artsen, advocaten, notarissen, tandartsen, bankiers, bestuurders. Dan loopt de hele boel vast, let maar op. Straks loop je met een bek vol gaatjes, kun je geen hypotheek afsluiten en kun je wel fluiten naar het woningforfait!”
“Altijd maar weer afgeven op de elite, de man met de Audi is altijd maar weer de sjaak. Ik ben daar zo klaar mee”, zegt Frederick-Paul (58), die een groot spandoek op de bumper van zijn Audi plakt. “De opties die nu mogelijk op tafel komen te liggen zijn walgelijk. Wij lobbyen keurig voor de regeltjes en toch worden wij straks weer hard aangepakt. Ik word misselijk van de gedachte en heb er vannacht bijna minder van geslapen zal ik je eerlijk bekennen. Tijd voor actie!”
Na vijftien jaar betrouwbaar verslag te hebben gedaan van het laatste nieuws breidt De Speld dit jaar uit naar de toekomst. Dat doen we de komende maanden met een wervelende theatershow. Alle informatie over de voorstelling en kaarten vind je op de speciale theaterpagina.
Adslot
theater boek nu
Open link