De rechter in Den Haag heeft vandaag geoordeeld dat anticonceptie in Nederland niet gratis hoeft te zijn.
De rechter in Den Haag heeft vandaag geoordeeld dat anticonceptie in Nederland niet gratis hoeft te zijn. Een grote teleurstelling voor de vrouwenorganisaties en duizenden medestanders die de zaak hadden aangespannen. De rechter had wel een kleine tegemoetkoming voor hen: een kortingscode.
“Het huidige systeem is prima zo en ik kan op basis van onze wet niet voldoen aan jullie eisen”, legde de rechter uit. “Wat ik wel kan doen is jullie mijn kortingscode geven ‘RECHTER20’. Hiermee krijgen jullie 20% korting op de aankoop van je eerste paar bestellingen anticonceptiemiddelen. Fijn toch?”
[newsletter]