De persconferentie van morgen zal live worden uitgezonden in Belgische cafés.
De persconferentie van morgen zal live worden uitgezonden in Belgische cafés. Dat blijkt uit een rondgang langs verschillende horecagelegenheden in Antwerpen, Gent en Brussel.
Naar verwachting zullen rond de 5 miljoen Nederlanders de grens oversteken om de persconferentie op groot scherm in het café te kunnen bekijken. “Je moet toch wat in deze tijd”, zegt Ada uit Best. “Als het hier niet mag, doen we het wel daar. Daar ben ik vrij makkelijk in en het zou wel eens de laatste keer kunnen zijn, dus dan moet je het er maar van nemen. Er schijnt zelfs een bus te vertrekken vanuit het dorp. Hartstikke gezellig.”
Niet alleen Nederlanders kijken uit naar de persconferentie, ook veel Belgen laten weten zeker te gaan kijken. “Het is voor ons een van de belangrijkste persconferenties sinds het begin van corona. Ik heb afgelopen maand bijna net zo veel omzet gedraaid als in de twee jaar ervoor”, vertelt een eigenaar van een kledingzaak in Antwerpen. “Er staat echt wat op het spel.”
De caféhouders uit België pakken groot uit met veel randprogrammering op pleinen. Zo zijn er onder andere optredens van Snollebollekes, Mart Hoogkamer, Kabouter Plop en André Rieu.
Adslot
theater boek nu
Open link