‘Geen tijd meer om de boel bij te houden’
Geen Nederlandse bloemen meer op het Sint-Pietersplein. De Paus heeft naar eigen zeggen ‘geen tijd meer om de boel bij te houden’. Hij laat daarom vanaf deze week een aantal stratenmakers alles betegelen.
“Ik kan mijn tijd wel beter besteden dan wat bloemen bewateren. Ik ben g*dverdomme de Aardse leider van de Katholieke Kerk. Genoeg te doen”, zegt de Paus. De afwezigheid van groen maakt de tuin van de Paus wel minder klimaatvriendelijk, maar hij ‘wil toch ook nog een beetje lekker gasten kunnen ontvangen’. Zo is er nu meer plek voor wat meubilair en kan er een mooie barbecue worden gehouden.
De Paus laat verder weten nu meteen door te willen pakken. “Nadat ik het Vaticaan heb laten betegelen, sloop ik die onderhoudsintensieve hut die erop staat. Een tuin zonder basiliek ziet er sowieso veel strakker uit.”