'We moeten de 'ter info'-golf beteugelen'
E-mailtje naar collega's sturen? Vanaf vandaag mogen er maximaal twee personen in de cc. Met deze maatregel wil het OMT voorkomen dat mailboxen verder overbelast raken.
'We zien de cijfers de laatste weken steeds verder oplopen. Vijf, zes, soms wel tien mensen in de cc. Als je dan de mail leest denk je: die hadden daar niet in hoeven staan. Dan wordt er vaak bij geschreven 'het is ter info', maar meestal had je dat mailtje niet hoeven lezen. Zonde van de tijd', aldus OMT-lid Marc Bonten.
'Daarom hebben we besloten om het maximum aantal mensen in de cc te beperken tot 2. Sowieso voor de komende weken, maar als het goed bevalt, misschien wel langer.'
Bang voor een stroom aan emails naar aanleiding van deze maatregel is Bonten naar eigen zeggen niet: 'Nee hoor, dan zet ik gewoon m'n scherm op zwart.'
[onderzoek]