Het Outbreak Management Team (OMT) heeft vandaag het kabinet geadviseerd dat er ook buiten meer geventileerd moet worden.
Het Outbreak Management Team (OMT) heeft vandaag het kabinet geadviseerd dat er ook buiten meer geventileerd moet worden. De huidige ventilatie in de buitenlucht volstaat helaas niet. Het is nog de vraag of het kabinet het advies gaat overnemen en hoe de uitwerking er precies in de praktijk uit moet komen te zien. Aankomende vrijdag is een nieuwe persconferentie en dan zal er meer duidelijk worden.
In het OMT-advies staan wel een aantal suggesties: “Er kunnen windmolens geplaatst worden op drukke plekken zoals markten, er kunnen hele grote bass-speakers in winkelstraten worden neergezet of men kan simpelweg rondjes gaan draaien met de armen wijd.” Aan dat laatste zijn overigens wel risico’s verbonden. “Na verloop van tijd kan dit leiden tot duizeligheid, kortademigheid en spugen.”
Hans Klok is gepolst of hij eventueel het gezicht van de nieuwe overheidscampagne zou willen worden.
Adslot
theater boek nu
Open link