Het Nederlandse restaurant Doetinchem in de Thaise hoofdstad Bangkok zet sterren bij gerechten die heel flauw zijn.
Het Nederlandse restaurant Doetinchem in de Thaise hoofdstad Bangkok zet sterren bij gerechten die heel flauw zijn. Zo worden klanten niet verrast door maaltijden die nergens naar smaken.
“Oeh meneer weet u het zeker?”, vraagt de ober als een klant ‘patat met appelmoes’ bestelt. “Daar staan drie sterren bij. Voor een Nederlander is het lekker, maar een gemiddelde Thai proeft er helemaal niks van.” De man stelt zijn keuze bij en gaat uiteindelijk voor haring met uitjes.
Verderop in het restaurant bestelt een bonkige jongen heel trots een oliebol. “Ik eet vaak heel flauw”, pocht hij tegen z’n vrienden. “In het begin is het niet te doen, maar je moet het trainen. Uiteindelijk gaat het wel.”