Volgende week zaterdag op 12 februari gaan door het hele land nachtclubs en discotheken uit protest open.
Volgende week zaterdag op 12 februari gaan door het hele land nachtclubs en discotheken uit protest open. Ze willen met de campagne ‘De Nacht staat op’ actie voeren tegen de sluitingstijd van 22.00 die nog geldt voor hen. Veel nachtburgemeesters hebben al aangegeven niet te zullen gaan handhaven.
“Ik wil wel optreden. Maar handhaven hoeft van mij niet. Het is immers ook mijn weekend”, zegt de nachtburgemeester van Amsterdam. “Het is voor ons nachtburgemeesters heel moeilijk om te werken met het willekeurige beleid vanuit de politiek. Ik lig daar overdag van wakker.”
“Niet van plan, om hand te haven, we varen samen door de haven, we dansen, de nacht, we graven”, verklaart de nachtburgemeester van Nijmegen. “De regels, heilig? Qr-code, veilig.”
Na vijftien jaar betrouwbaar verslag te hebben gedaan van het laatste nieuws breidt De Speld dit jaar uit naar de toekomst. Dat doen we met een wervelende theatershow. Alle informatie over de voorstelling vind je op de speciale theaterpagina.