De 47-jarige Mirjam heeft zich niet laten vaccineren en is dat voorlopig ook niet van plan.
De 47-jarige Mirjam heeft zich niet laten vaccineren en is dat voorlopig ook niet van plan. Ze wil eerst de langetermijneffecten weten voordat ze die gaat negeren.
“Het is niet bekend wat het vaccin over tien jaar met ons doet. Die gevolgen wil ik eerst weten voordat ik ze ga negeren”, zegt Mirjam. Ze steekt een nieuwe sigaret op. “Straks blijkt later dat je er een of andere ziekte van krijgt of zo.”
Terwijl ze vervolgens haar vingers een kwartier in een bak met pure aceton houdt om haar gelnagellak te verwijderen, licht Mirjam verder toe: “Zolang niet bekend is hoe schadelijk iets is, wil ik het gewoon niet in mijn lichaam.”
Mirjam benadrukt dat ze geen wappie is en de mogelijke gevolgen van corona absoluut niet ontkent. “Ik neem daarom elke dag vijftien supplementen met een jaarvoorraad vitamine D en zink. In een blog las ik dat dat goed is. En ik draag een armband die extreem veel negatieve ionen uitstraalt, speciaal gemaakt om corona tegen te gaan. Toen die op de markt kwam heb ik er meteen een besteld. Ja, ik neem mijn gezondheid heel serieus. Als ik daar iets voor kan doen dan doe ik dat.”
[newsletter]