Het is vandaag een hard gelag voor mensen die altijd hun boodschappen doen op de Waddeneilanden. Zowel de veerdiensten als distributiecentra worden vandaag geblokkeerd vanwege protesten. “Als ik niet naar de Jumbo op Schiermonnikoog kan, waar moet ik dan mijn boodschappen doen? Daar hoor je ze niet over.” zegt Theo (35) uit Groningen.
“Die mensen hebben echt geen idee wat hun protesten allemaal teweegbrengen,” zegt Mirthe uit Schagen, “Ik sta nu al uren te wachten om op de boot te kunnen naar Texel. Tegen de tijd dat ik mijn boodschappen heb is het alweer donker vanavond. Zo inefficiënt!”
Adslot
crowdfunding
Open link