Een man zonder baard is gisteren in Duinkerke geweigerd bij het te kaap’ren varen.
Een man zonder baard is gisteren in Duinkerke geweigerd bij het te kaap’ren varen. Op sociale media ontstond een storm van kritiek: “Waarom moet het altijd zo stellig van: die hebben baarden, zij varen mee?”
“Als wij willen te kaap’ren varen, dan varen wij toch gewoon te kaap’ren? Of zie ik dat verkeerd?”, zegt Huib met zijn vlassnorretje. “En dan heb ik het nog niet eens over het lusten van ranzige tweebak, het smoren van deftige pijpkes, het niet duchten van dood en de duivel en het willen kelen de walvis. Wat is dit voor rare gatekeeping? Ik ken mensen zonder enige baardgroei - mannen en vrouwen - die de deftigste pijpkes smoren. Dat heeft niets met elkaar te maken. ”
Jan, Pier, Tjores en Corneel wilden geen commentaar leveren.
De kop boven dit artikel is ingestuurd door een Vage Kennis. Vage Kennissen maken elke maand kans op plaatsing van hun eigen stuk op De Speld. Ook kans maken? Word nu Vage Kennis en ontvang een Speld-item als welkomstcadeau.