Een leuke verrassing voor de zes laatste Nederlanders die nog geen corona hebben gehad.
Een leuke verrassing voor de zes laatste Nederlanders die nog geen corona hebben gehad. Ze werden zojuist uitgenodigd om tijdens de persconferentie even het podium op te komen voor een feestelijke onderscheiding.
“Even iets leuks nou hoor, Jeroen, Barbara, Osmir, Joseph, Hadewych en Geerten-Klaas, kom maar naar voren!”, roept een lachende Rutte door de microfoon. “Jullie zijn stuk voor stuk kanjers, niet normaal joh! Hoe is het mogelijk gek. Waar is de muziek jongens?”
“Oh spijtig, ik krijg net te horen dat Hadewych en Jeroen op weg hierheen alsnog positief getest zijn, maar dat overkomt de besten. Maar niet de allerbesten, of niet dan, tijgers?”, zegt een met twee duimen omhooggestoken Rutte.
De ingetogen lachende gelauwerden krijgen een oorkonde, een button en een bosje bloemen. “Geen idee hoe jullie het hebben geflikt, maar het is gelukt hoor. Ernst, heb jij er nog wat aan toe te voegen?”
Minister Kuipers glimlacht, knikt en legt uit dat er waarschijnlijk nog een boel mensen gaan sterven en dat het virus waarschijnlijk nooit meer uit ons leven zal verdwijnen. “Nou, kijk aan, hartstikke goed, ook mooi om te weten”, concludeert Rutte met gepaste ernst.
Na vijftien jaar betrouwbaar verslag te hebben gedaan van het laatste nieuws breidt De Speld dit jaar uit naar de toekomst. Dat doen we met een wervelende theatershow. Alle informatie over de voorstelling vind je op de speciale theaterpagina.