Koningin Elizabeth komt toch niet naar Nieuwsuur.
Koningin Elizabeth komt toch niet naar Nieuwsuur. Het Engelse staatshoofd heeft het interview afgezegd omdat ze naar eigen zeggen tijd nodig heeft om zich voor te bereiden op een gesprek met premier Boris Johnson.
Bij Nieuwsuur reageren ze teleurgesteld. “Dit was een unieke kans om de Engelse koningin eens wat vragen te stellen over de koloniale opvattingen binnen Buckingham Palace”, zegt hoofdredacteur Joost Oranje. “Mariëlle Tweebeeke had de vragen klaar en Arjan Noorlander had in het archief al een leuk filmpje gevonden over prinses Diana. Jammer dat we Your Majesty niet te spreken krijgen.”