Pijnlijke vergissing van koning Willem-Alexander vandaag bij de bordesscène tijdens de presentatie van Rutte IV.
Pijnlijke vergissing van koning Willem-Alexander vandaag bij de bordesscène tijdens de presentatie van Rutte IV. De vorst haalde twee fotomomenten door elkaar en verscheen daardoor op ski’s bij de trap voor Paleis Noordeinde.
De koning kijkt verbaasd om zich heen wanneer hij al ‘pizzapuntend’ aan komt bij de rand van het bordes. “Hey Mark, waar is jouw snowboard dan?“, vraagt de door veel te warme skikleding zwetende koning. De twijfels nemen toe wanneer ook Wopke Hoekstra aan komt lopen zonder skikleding. Net als hij zich om wilt draaien om terug naar binnen te gaan wordt er geroepen vanaf de verte. “Majesteit, nog 1 minuut. Kunt u op uw plek gaan staan?” Het is al te laat. Er is geen weg meer terug. “Ik kan ook niets zonder Max”, mompelt hij.
De aanwezige pers noemt de verschijning van de koning opvallend. “Hopelijk heeft hij zich wel netjes laten testen nadat hij terugkwam uit wintersportgebied. Straks moet heel Rutte IV beginnen in quarantaine.”
[onderzoek]