De KNVB heeft een statement naar buiten gebracht over het WK in Qatar.
De KNVB heeft een statement naar buiten gebracht over het WK in Qatar. De voetbalbond kiest voor een intelligente boycot: Wout Weghorst blijft thuis.
“Met het thuislaten van Wout Weghorst laten we de overheid van Qatar zien dat de dood van duizenden migranten niet zonder gevolgen kan blijven,” zegt KNVB-voorzitter Just Spee. “Het is een duidelijk signaal: tot hier en niet verder. Wij hopen van harte dat ze onze waarschuwing ter harte nemen, anders zien we ons genoodzaakt om Kevin Strootman ook thuis te laten.”De Bengaalse arbeiders zijn verheugd over het statement vanuit de Nederlandse voetbalbond: “Bedankt.”