Huisartsen in heel Nederland voeren deze week actie voor het verminderen van hun werkdruk.
Huisartsen in heel Nederland voeren deze week actie voor het verminderen van hun werkdruk. Als afsluiting van de actieweek is er vrijdag een grote demonstratie op het Malieveld in Den-Haag. Het kabinet laat in een korte reactie hierop weten: “Neem paracetamol en kijk over twee weken weer even aan of jullie nog steeds willen protesteren tegen de werkdruk.”
“Ik snap dat jullie graag bij ons willen langskomen, maar ik adviseer toch even om een paracetamolletje te nemen met een groot glas water. Ga daarna even rustig liggen op een bed en maak vervolgens een lange nacht. Dan zal je zien dat het misschien alweer een stuk beter gaat erna”, zegt minister van Volksgezondheid Ernst Kuipers. “Mocht het dan echt nog niet gaan, dan kijken we over twee weken even of we een afspraak kunnen maken voor een protest tegen de werkdruk in Den Haag.”