De 23-jarige Josefien ergert zich al een tijdje dood aan de lompe bezorging van haar brieven en pakketjes
De 23-jarige Josefien ergert zich al een tijdje dood aan de lompe bezorging van haar brieven en pakketjes. De ene keer liggen ze gewoon buiten ergens voor de deur en de andere keer in elkaar verfrommeld door de brievenbus. Afgelopen nacht was het weer raak: de bezorger was ditmaal extra brutaal geweest door ze gewoon door de schoorsteen te flikkeren.
“Als ik niet open doe dan kunnen ze het toch gewoon even afgeven bij de buren. Zo moeilijk is dat toch niet, dan haal ik het daar wel op later”, zegt Josefien terwijl ze boos naar de stapel pakjes voor de schoorsteenmantel kijkt. “Wie denkt die gast wel niet dat die is? De kerstman? En straks is er iets beschadigd. Flikker toch op.”
Josefien denkt nog even na en komt dan tot de verbazing. “En wacht eens even. Ik heb ook helemaal niks besteld dus het zal wel voor de buren zijn. Onee huh, mijn naam staat erop. Groetjes Piet? Waarom the fuck schrijft de bezorger zijn naam erop.”
[newsletter]