Burgemeester Frank Dales van IJmuiden vertelt verheugd dat zijn stad een nieuwe zusterstad heeft.
Burgemeester Frank Dales van IJmuiden vertelt verheugd dat zijn stad een nieuwe zusterstad heeft. “Uiteindelijk is het de Oekraïense stad Chernobyl geworden!”
Dales denkt dat IJmuiden veel van haar zusterstad kan leren. “Als je ziet hoe ze daar de balans tussen natuur en mens hebben hersteld, dat is heel inspirerend voor ons. De mens heeft daar pas op de plaats gemaakt, en als gevolg heeft de natuur de stad weer overgenomen. Heel mooi.
“Verder zijn de huren daar laag, het is niet te druk, en bijna geen criminaliteit. Met een beetje mazzel ziet IJmuiden er over 30 jaar ook zo uit. Dat is tenminste ons doel.”
De grote vraag is natuurlijk of IJmuiden na Chernobyl ook een grote HBO serie krijgt. “Ik mag er eigenlijk nog niks over zeggen, maar ik kan wel een tipje van de sluier oplichten: er wordt over gesproken!”
[newsletter]