Wopke Hoekstra zou het ‘helemaal begrijpen’ als Pieter Omtzigt na het drama van de afgelopen weken schoon genoeg heeft van de politiek.
Wopke Hoekstra zou het ‘helemaal begrijpen’ als Pieter Omtzigt na het drama van de afgelopen weken schoon genoeg heeft van de politiek. “Er zijn mensen die om minder de politiek de rug toe hebben gekeerd.”De CDA-leider vindt het formatieschandaal slecht voor de Nederlandse politiek en al helemaal voor Pieter Omtzigt. “Je hebt in je eentje genoeg voorkeursstemmen gekregen voor vijf zetels en dan probeert nota bene de minister-president je pootje te lichten. Ik kan me heel goed voorstellen dat Pieter denkt ‘weet je wat, die hele Tweede Kamer kan me gestolen worden, ik kan mezelf ergens anders veel nuttiger maken’. Al is het maar om zijn eigen mentale gesteldheid overeind te houden. Hoe dan ook, we wensen onze Pieter de komende tijd veel sterkte, welke beslissing die ook neemt. Pieter, je bent een kei!”