Toen na afloop de muziek stopte stond iedereen meteen naar elkaar te kijken: wie heeft er een goed huis voor een afterparty? “Kan het bij jou?” “Nee.”
Een grote teleurstelling na het succesvolle Woonprotest in Amsterdam deze middag. Toen na afloop de muziek stopte stond iedereen meteen naar elkaar te kijken: wie heeft er een goed huis voor een afterparty? “Kan het bij jou?” “Nee.”
Onder de deelnemers wordt gepolst of ze bij iemand terecht kunnen.“Nee, bij mij kan niet, ik heb eigenlijk alleen ruimte voor mijn bed”, zegt demonstrant Kim. “Dat zou ik even aan mijn oma moeten vragen”, stelt ook demonstrant Olaf. “Het huis bestaat maar uit één ruimte maar misschien dat ze even op het balkon wil staan.”
“Zou op zich bij mij wel kunnen maar dan moeten we een beetje stil zijn voor de 80 mensen die in dezelfde noodopvang in de slaapzaal liggen”, zegt demonstrant Mark. Ook bij demonstrant Lianne kan het niet: “Mijn voordeur kan niet volledig dicht omdat mijn kast in de weg staat, dat is niet handig met harde muziek en met iedereen die altijd zomaar naar binnen loopt.”
Gelukkig schoot investeerder Fred de demonstranten te hulp. Voor 1500 euro konden zij een afterparty-huis een nachtje huren.
[newsletter]