Bij de GGD’en krijgen ze veel vragen van 60+ers die een ander vaccin willen dan AstraZeneca.
Bij de GGD’en krijgen ze veel vragen van 60+ers die een ander vaccin willen dan AstraZeneca. Die mensen krijgen nul op rekest: “Vaccineren wat de pot schaft.”
“Ik weet niet hoe het bij jullie vroeger thuisging, maar hier is het gewoon vaccineren wat de pot schaft”, zegt een callcenter-medewerker uit Assen tegen een bezorgde vrouw. “Anders is het zonder vaccin naar bed.”
Mensen die zondag aan de beurt zijn hebben meer geluk. “Dan is het Pfizer-dag. Toch wel ieders favoriet, glaasje cola erbij. Maar het kan niet elke dag feest zijn. Op maandag is het weer AstraZeneca wat de pot schaft en geloof me – ook dan gaat bij iedereen die spuit gewoon leeg. Al blijven ze vier uur op die stoel zitten, het kan mij niet schelen.”