De topman van de GGD heeft gereageerd op de mogelijk zware financiële claims vanwege een datalek eerder dit jaar
De topman van de GGD heeft gereageerd op de mogelijk zware financiële claims vanwege een datalek eerder dit jaar: “Kunnen we betalen in persoonsgegevens?”
Gezien de claims voor het ministerie van VWS mogelijk oplopen tot enkele miljarden euro’s, is het betalen in persoonsgegevens een optie om te overwegen volgens de GGD-topman. “Wij hebben de gegevens van ruim 6,5 miljoen Nederlanders, van telefoonnummers tot hun BSN. Denk ook aan alle BN’ers die daar tussen zitten. Op de juiste markt is dat belachelijk veel geld waard”, licht hij toe.
Het is nog onduidelijk of de stichting achter de eis voor de schadevergoeding mee zou willen gaan in een dergelijk voorstel.
Hoe beleef je een jaar? Met de allerbeste artikelen van De Speld in één boek. Lees het satirische jaaroverzicht ‘De Speld 2021: Opnieuw een Jaar’ en beleef het jaar seconde per seconde, moment per moment. Oneindig. Opnieuw. Een jaar. Koop nu via onze webshop of bij uw betrouwbare boekhandel.