"Deze is voor jullie, zandhagedis en rugstreeppad.”
Na het nieuws dat de Formule 1 Zandvoort nu officieel mag plaatsvinden, belooft de organisatie critici tegemoet te komen: ze zullen hun mega-uitstoot compenseren met een verlies van zo’n 10 miljoen euro.
“We beloven de gigantische hoeveelheid CO2 die wij de lucht in pompen met onze hele snelle auto’s te compenseren met een schuld van vele miljoenen, waarvan we hopen dat de overheid het betaalt”, zegt woordvoerder Simon Keijzer. “En weet je wat: we nodigen ook 75000 mensen uit, voor de mensen die niet naar een festival kunnen dit jaar. Deze is voor jullie, zandhagedis en rugstreeppad.”