Woedend was hij twee jaar geleden.
Woedend was hij twee jaar geleden. Erwin van de Lagemaat (47) uit Leerdam kon het niet verkroppen dat de vertrouwde geldautomaten van de verschillende banken vervangen zouden worden door de Geldmaat. Inmiddels is hij niet meer boos.
“Nee, het is oké”, zegt Erwin. “Hij is herkenbaar als geldautomaat en hij werkt. Hij is geel en hij heeft een logo waar ik nooit naar kijk. Ik was minder gehecht aan de kleuren van ABN Amro dan ik dacht. En ik heb toch bijna nooit cash nodig.”
We vertellen Erwin dat de Geldmaat in zijn straat mogelijk gaat verdwijnen, omdat mensen toch bijna geen cash meer nodig hebben. Hij verstart. Erwin is weer boos.