Bij een demonstratie voor de coronapas heeft de politie vandaag hard opgetreden.
Bij een demonstratie voor de coronapas heeft de politie vandaag hard opgetreden. Het begon nog gemoedelijk met een paar honderd mensen die leuzen op borden hadden als ‘meer beperkingen’, ‘minder grondrechten’ en ‘minder privacy’. Al snel sloeg de sfeer om en greep de ME in.
Nu het draagvlak voor de coronapas wegebt voelen de fanatieke voorstanders zich steeds meer in het nauw gedreven. Het gaat om mensen die de coronapas permanent willen door het te verankeren in de grondwet. Ze zien het als belangrijke stap om Nederland richting een Chinees model te krijgen. Demonstrant Ferry (41): “Totaal onverantwoord om mensen zomaar deze vorm van vrijheid terug te geven. Er is toch niet voor niets een wet voor gemaakt?”
De verzamelde menigte ging de politie steeds meer uitlokken om in te grijpen. Ze gooien met stenen en scanderen: "Meer dictatuur, sla ons neer!" Uiteindelijk gaat de ME in op de uitnodiging en is binnen een half uur het plein leeggeveegd.
Adslot
theater boek nu
Open link