Boze medewerkers van de NS hebben vandaag meerdere snelwegen in het land geblokkeerd. De actie is onderdeel van een hele week vol stakingen waarbij personeel van het spoorwegbedrijf een betere cao willen afdwingen.
Boze medewerkers van de NS hebben vandaag meerdere snelwegen in het land geblokkeerd. De actie is onderdeel van een hele week vol stakingen waarbij personeel van het spoorwegbedrijf een betere cao willen afdwingen.
“We zagen dat veel mensen die niet meer met de trein naar werk of andere bestemmingen konden ineens met de auto gingen. Daarom hebben we er voor gekozen ook de snelwegen te blokkeren, zodat we echt een duidelijk signaal afgeven”, zegt machinist Paul, die zijn treinstel op de A4 heeft geparkeerd.
Veel Nederlanders hebben wel begrip voor de acties. “Ik heb wel eens langer op de NS staan wachten”, zegt Hans, die vandaag ruim twee uur in de file stond op weg naar zijn moeder in Wageningen.
Het NS-personeel zal naar verluidt na de avondspits de weg weer vrij maken en hebben voor zover bekend nog geen asbest gedumpt.
[newsletter]