‘U heeft niet lang meer te leven’
De politie heeft vanochtend een man opgepakt in zijn eigen praktijk die ervan verdacht wordt zijn patiënten te bedreigen. Het zou gaan om een huisarts.
“Zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten”, reageert de zichtbaar aangeslagen patiënt Ben Touw. “Ik kwam altijd met veel plezier bij dokter Van Der Hoef, en gisteren kwam ik alleen maar opnieuw langs met mijn hoofdpijn klachten, dan schrik je toch behoorlijk als zo’n man ineens zegt dat je nog maar een paar maanden te leven hebt.”
Ondertussen zijn er meerdere meldingen over de huisarts binnengekomen van patiënten die liever anoniem willen blijven. Zo meldt mevrouw A. van E. dat de arts haar vorige week nog met klem adviseerde om zich te laten opereren in het ziekenhuis omdat ze anders ‘zeker binnen 3 maanden dood neer zou vallen’.
De heer Touw vermoedt dat dit niet de laatste huisarts zal zijn die zulke bedreigingen uit: “Je zag het natuurlijk al op internet, al die artsen met hun ophitsende en dreigende tweets over aangetaste longen, long-covid etc. maar zo’n face-to-face dreigement, in zijn eigen praktijk notabene, had ik nooit verwacht.”
Adslot
theater boek nu
Open link