Het moet niet gekker worden.
Het moet niet gekker worden. Koning Willem-Alexander laat vandaag weten zijn Gouden Koets op Prinsjesdag niet meer te gebruiken. Het 19e eeuwse rijtuig zou ‘racistisch’ zijn. Waar gaat dat heen? Blijkbaar mag je als gewone Nederlander niet eens meer in je Gouden Koets naar werk.
Volgens gehandicaptenverzorger Andries gaat het helemaal de verkeerde kant op. “Het is belachelijk. Nu word ik gedwongen om iedere ochtend de Glazen Koets te pakken, en het zal niet lang duren voordat ze ook daarvoor komen. Let maar op. En dan? Met mijn geblindeerde Mercedes? Dit is voor mijn chauffeur ook niet te doen.”
Ook basisschoollerares Annemiek is bang dat haar Gouden Koets van haar wordt afgepakt. “Waar houdt dit op? Eerst moest ik een verklarende tekst bij mijn monument voor Jan Pietersz. Coen plaatsen, daarna moest ik mijn verzameling Afrikaanse roofkunst terugsturen naar Nigeria, nu dit weer. Alles wordt me afgenomen.”
[newsletter]