Vanaf aankomend weekend geldt de avondklok niet meer tussen drie en half vier ‘s nachts.
Vanaf aankomend weekend geldt de avondklok niet meer tussen drie en half vier ‘s nachts. Het kabinet wil zo mensen de kans geven om even snel een nachtelijke snack te halen.
“Veel Nederlanders krijgen rond drie uur een onbeheersbare vreetkick”, zegt premier Rutte. “Als ze hebben gedronken, maar ook zeker als ze hebben geblowd. Het gaat om heel veel mensen. We hebben daarom besloten om alle shoarmatenten en snackbars toestemming te geven om een half uur open te gaan zodat iedereen een kleffe kapsalon, of een broodje kebab met extra knoflooksaus naar binnen kan werken. De samenleving heeft lucht nodig."