Prinses Amalia laat middenin haar tussenjaar weten vanaf september weer een tussenjaar te nemen.
Prinses Amalia laat middenin haar tussenjaar weten vanaf september weer een tussenjaar te nemen. Vanaf 2023 krijgt ze namelijk weer een basisbeurs.
“Ik heb geen zin om me komend studiejaar nog even diep de schulden in te werken, als vanaf 2023 weer de basisbeurs wordt ingevoerd”, zegt de 18-jarige prinses. “Dan plak ik er liever nog even een tussenjaartje aan vast: nog een beetje nadenken wat ik wil, af en toe een feestje geven, misschien nog een biografie maken.”
“Ik hoorde ook dat de compensatie voor mensen met een studieschuld iets van 1000 euro wordt. Daar kan ik als prinses natuurlijk helemaal niets mee”, zegt Amalia. “Stel, ik wil later een nieuw paleis kopen, of een villa in Griekenland, dan rekenen ze die studieschuld gewoon mee. Nee, ik blijf dit jaar nog wel even bij mijn ouders wonen.”
[newsletter]