Koffieleuten opgelet: uit nieuw onderzoek blijkt dat je na 3 uur ‘s nachts geen koffie meer moet drinken - je verstoort er je hele nachtrust mee.
Koffieleuten opgelet: uit nieuw onderzoek blijkt dat je na 3 uur ‘s nachts geen koffie meer moet drinken - je verstoort er je hele nachtrust mee. Onderzoekers van de opleiding food and body van de universiteit van Wageningen concluderen dat na een vier jaar durende studie. “Het funeste zit ‘m in je ritme”, zegt hoofdonderzoeker Bert Bokhoven. “Je kan wel om 23.00 uur op bed liggen, maar als je dan vervolgens om kwart voor drie op staat om koffie te zetten, in te schenken en vervolgens op te drinken, is dat niet goed voor je REM-slaap. Dan lig je er soms pas om vier uur, half vijf pas in, en dat is gewoonweg niet goed.”
[newsletters]