Na een volledige dag van blokkades bij distributiecentra zijn bij veel supermarkten de schappen leeg.
Na een volledige dag van blokkades bij distributiecentra zijn bij veel supermarkten de schappen leeg. Zo niet bij Albert Heijn, dat aangeeft altijd nog wat moestuintjes achter de hand te houden voor noodgevallen.
"Ja gelukkig maar", geeft bedrijfsleider Govert Villafuerte van een filiaal in Barendrecht aan. "We hebben veel schappen gewoon kunnen aanvullen met groenten uit eigen tuin. Dus je kunt gewoon bij ons terecht voor je paprikaatjes en tomaatjes. Helaas moeten klanten nog wel even wachten op de courgettes, want die heeft vakkenvuller Judith pas net water gegeven."
Ook voor de volgende dagen verwacht Govert geen problemen. "Oh nee hoor, er is echt nog zat, we houden altijd rekening met het ergste. Zoals wij hier altijd zeggen: zonder Albert Heijn moestuintjes geen eten!"
Adslot
crowdfunding
Open link