Het fiasco met de briefstemmen maakt pijnlijk duidelijk dat de 70-plussers van tegenwoordig niet meer weten hoe ze met post moeten omgaan.
Het fiasco met de briefstemmen maakt pijnlijk duidelijk dat de 70-plussers van tegenwoordig niet meer weten hoe ze met post moeten omgaan. Het komt omdat ze de hele dag op hun iPad zitten, denkt de 16-jarige Aimee van den Broek. “Als ik bij oma op bezoek ga moet ik tijdens het eten wel drie keer vragen of ze dat ding kan wegleggen.”
De senioren zijn zo gewend om bij ieder probleempje hun iPad te pakken en hun kinderen of kleinkinderen een berichtje te sturen dat ze helemaal niet meer weten hoe ze een envelop in een envelop moeten steken – laat staan hoe een brievenbus eruit ziet.
Jongeren maken zich zorgen dat de ouderen van nu hierdoor essentiële vaardigheden missen. “Ik zag mijn opa laatst op het scherm van de tv drukken toen hij naar een volgende zender wilde gaan. En mijn oma heeft geen idee hoe een wegwerpcamera werkt”, zegt Aimee. “Heel zorgwekkend.”