De Nederlandse spits Wout Weghorst heeft dit weekend opzien gebaard door live op televisie het bestaan van het aankomende EK te ontkennen.
De Nederlandse spits Wout Weghorst heeft dit weekend opzien gebaard door live op televisie het bestaan van het aankomende EK te ontkennen. In een Duitse talkshow sprak hij zijn bedenkingen uit over het voetbaltoernooi.
“Persoonlijk ken ik helemaal geen mensen die ooit zijn uitgenodigd voor zo’n ‘EK’. Dat is toch gek? Heel Europa is in rep en roer maar niemand heeft een buurman of nichtje die aan dat ‘EK’ meedoet. De mensen moeten beter nadenken.”
“Zo’n zogenaamd ‘EK’ heb je elk jaar. Vorig jaar heette het EK 2020, dit jaar EK 2021. De media maken er een hoop ophef over, maar vorig jaar heeft er ook helemaal geen Europees landentoernooi plaatsgevonden.”
De spits van het Duitse Wolfsburg sloot af met: “Het zou fijn zijn als de mensen thuis zelf eens wat meer onderzoek zouden doen. Ik ben heel kritisch over die ‘EK’s’. Sterker nog, en dat mag je eigenlijk niet zeggen van de mainstream media, ik plaats ook m’n twijfels bij het bestaan van het Nederlands elftal.”