Wielrenners mogen champagneflessen vanaf vandaag alleen nog sabreren op het podium, zo maakt het UCI bekend.
Wielrenners mogen flessen bubbels vanaf vandaag alleen nog sabreren op het podium, zo maakt het UCI bekend. Het met de hand ontkurken van de flessen wordt te gevaarlijk geacht na het incident met Biniam Girmay, die een kurk in zijn oog kreeg.
“Het is simpelweg veiliger om met een grote sabel die kurk zo ver mogelijk van het gezicht weg te slaan”, laat UCI-voorzitter David Lappartient weten. “We overwegen ook om voortaan officials met sabels of zwaarden op het podium te zetten, om zo te zorgen dat de ceremonie veiliger verloopt.”
Adslot
FlitsmeisterOnderzoek
Open link