Nu grote versoepelingen in zich komen, vragen veel Nederlanders zich af: wanneer mogen de nertsenfokkerijen weer open?
Nu grote versoepelingen in zich komen, vragen veel Nederlanders zich af: wanneer mogen de nertsenfokkerijen weer open?
“Het heeft mij lang genoeg geduurd”, zegt Gerdien Jollema uit Hellevoetssluis. “Ik weet bijna niet meer hoe het is om een ruimte binnen te lopen met overal nertsen in kleine kooitjes. Ik vind dat de nertsenfokcultuur in Nederland ongelofelijk wordt ondergewaardeerd. Wel de voetbalstadions open, maar niet de nertsenfokkerijen?”
Daar sluit Jesse Notenboom uit Amstelveen zich bij aan. “Ik moet eerlijk toegeven dat ik tijdens de lockdown met wat vrienden thuis een paar nertsen heb vergast. Maar het liefst doe je dat gewoon legaal. Iedereen is straks gevaccineerd, je kunt de nertsenfokkerijen niet altijd dicht houden toch?”